Persbericht Start Oldstars

PERSBERICHT Oldstars

Tafeltennisvereniging TTV Actief wil starten met OldStars tafeltennis in 2021

Tafeltennisvereniging TTV Actief wil in het najaar van 2021 in Eelde starten met OldStars tafeltennis. Dat doet ze in nauwe samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds en de NTTB. OldStars tafeltennis is bedoeld voor 55-plussers die binnen een gezellige vereniging willen werken aan hun gezondheid.

OldStars tafeltennis voor een betere levenskwaliteit voor ouderen
Het Nationaal Ouderenfonds en o.a. partners Menzis, Van Boxtel en de Nationale Tafeltennis Bond (NTTB) houden met OldStars ouderen in beweging en geven ouderen de mogelijkheid om de sociale voordelen van het verenigingsleven te (blijven) ervaren.

Met OldStars tafeltennis bieden wij een aangepaste spelvorm aan voor tafeltennis op latere leeftijd. In principe kan iedereen meedoen, maar het richt zich op de leeftijdsgroep 55+. Het spel tafeltennis is een laagdrempelige sport, die zonder aanpassing tot op latere leeftijd kan worden beoefend.

Ervaring met tafeltennis is niet per se nodig. Er worden naast het tafeltennis ook diverse andere beweegvormen aangeboden. Ook is er ruimte voor het sociale aspect met een kopje koffie en gezellig gesprek. In de visie van OldStars is tafeltennis niet het doel, maar een middel om actief en sociaal bezig te zijn.

OldStars tafeltennis staat onder begeleiding van een OldStars begeleid(st)er en/of trainer. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het Athletic Skills Model van beweegstrateeg RenĂ© Wormhoudt.

Heeft u interesse in deelname en/of wilt u op de hoogte worden gehouden?

U hoeft zelf alleen te zorgen voor goede sportschoenen en makkelijk zittende kleding.

De komende periode wilt TTV Actief kijken of er interesse is bij ouderen om hier aan te mee doen.

Heeft u interesse om mee te doen, wilt u helpen bij de organisatie of heeft u vragen?
Neem contact op met Tom Heyne (Algemeen bestuurslid TTV Actief) 050-5414604 / 06-81828697 Of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.