Kies voor sport (tafeltennis bijvoorbeeld)

Tafeltennis: een relaxed spelletje en een uitdagende sport!

20200628 140025 001 resized

Wie heeft er nog nooit tegen een ‘pingpong’ balletje geslagen? Thuis op de tafel, op een camping of op school. Lachen, omdat het zo leuk was samen. En moeilijk omdat het balletje zo snel ging en een raar effect had. En er is niets veranderd. Je kan nog steeds gewoon een balletje slaan en lekker lichtvoetig bewegen achter de tafel . Heel jong tot heel oud kunnen de krachten met elkaar meten zonder veel kans op blessures. Kortom een heerlijk gezond sociaal spelletje voor alle leeftijden.

Pure kunst

Maar je kan ook met geduld en regelmatige trainingsuren je spelniveau verbeteren. Tafeltennis is dan geen makkelijke sport, zowel mentaal als fysiek. Een Nederlands toptalent omschreef haar liefde voor tafeltennis met de woorden ‘Het gevoel als de bal op je rubber komt is onbeschrijflijk. En als je hem dan zo weet te raken dat die precies doet wat jij wilt, dat is pure kunst!’

Tafeltennisvereniging Actief

Ttv Actief is sinds 1947 een actieve, stabiele vereniging in Eelde-Paterswolde met 50 leden, waarvan de jongste 6 jaar is en de oudste 84! De club speelt in de gloednieuwe sporthal Groote Veen in Eelde.

Gezelligheid en sportiviteit zijn belangrijk. Dit is de basis om met plezier naar de sporthal te komen, in een prettige omgeving te trainen en wedstrijden te spelen. De vereniging promoot tafeltennis in een niet dwingende sfeer aan jongens en meisjes, mannen en vrouwen. Voor recreanten en competitiespelers .

Ttv Actief biedt de leden de mogelijkheid om het eigen spelniveau te ontwikkelen. Onder leiding van gediplomeerde trainers.

Activiteiten

Jaarlijks organiseert de club diverse activiteiten voor haar leden zoals het kindertafeltennisfeest (nu Table Stars), een kind/ouder-toernooi, buiten activiteiten en clubkampioenschappen. En tafeltennis tijdens de gymles op school.

Jeugd

In ‘tafeltennisland’ is het bijzonder dat we veel jeugd hebben. Zij vormen nu 50% van de leden! Er is een speciaal programma gericht op de opvang van jeugd vanaf 6 jaar. De jeugd traint in twee groepen: op dinsdag van 17.30 – 19.30 uur en op donderdag van 17.,45 – 20.00 uur. De jeugd speelt competitie van de starterklasse tot de Noordelijke Divisie.

Volwassenen

De senioren hebben een vrije speelavond op dinsdag van 19.30 – 22.00 uur en getraind wordt er op donderdag van 20.00 – 21.00 uur. Het hoogste team bij de senioren speelt in de 2e klasse. Eén keer per maand is er voor jeugd en senioren samen een extra trainingsmogelijkheid op zondagochtend.

Oldstars

In het najaar van 2021 start ttv Actief, samen met het Ouderenfonds en de NTTB, een activiteit voor 55+-ers onder de titel ‘Oldstars’. Een activiteit, waardoor ouderen gestimuleerd worden om actief te zijn, om anderen te ontmoeten en om te bewegen.

Interesse of meer informatie?

Kom eens langs op een speelavond in sporthal Groote Veen in Eelde. Neem contact op met onze bestuursleden Gerard Smit 06-13037037 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Tom Heyne 06-81828697 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Kijk op onze website www.ttvactief.nl