Tafeltennis voor leerlingen basisscholen Eelde

Alle 1.100 leerlingen in Eelde maken kennis met tafeltennis!

Evenals de afgelopen jaren maken alle basisschool leerlingen kennis met tafeltennis tijdens hun gym uur.
Maar liefst 45 klassen komen op initiatief van tafeltennisvereniging Actief uit Eelde in maart en april op bezoek in sporthal Groote Veen, de thuishaven van de vereniging.

150817 Koos Kuiper en Hetty Klok

Initiatiefnemers zijn twee gediplomeerde en ervaren trainers van de vereniging, Koos Kuiper en Hetty Klok. Soms geassisteerd door senioren- of Oldstar leden. Ze hebben een speciaal uitdagend spel circuit samengesteld. Een uur lang o.a. balletjes mikken in een paraplu, hindernis lopen met bal en batje, spelen tegen een robot, schuiftafeltennis met halve batjes, ballon-tennis etc. Enthousiasme en een goede sfeer verzekerd, want wat is ‘spelletjes-tafeltennis’ leuk met je klasgenoten. En de docenten van de school zijn er ook bij.
De vijf scholen die meedoen zijn de Veenvlinder, Westerburcht, de Mariaschool, de Menso Altingschool en de COA-taalklas van statushouders.