Clubkampioenschapen senioren 2023

Clubkampioenschappen senioren
Tafeltennisvereniging Actief organiseerde afgelopen week clubkampioenschappen voor de senioren leden. Ondanks wat zieken was er een goede opkomst. Er werd fel gestreden achter de tafel in een plezierig sfeertje en na afloop was er een drankje van de club in de kantine. Drie jeugdleden, Matthijs Bouma (15), Ruben Schoo (14) en Jeroen van Aalst (19) waren extra uitgenodigd. Dit vanwege hun goede prestaties met het 1e jeugdteam, dat dit seizoen in de landelijke competitie C uitkomt. Zouden deze ‘jonkies’ de ervaren senioren kunnen verslaan?

20231212 225012 2

Vlnr.: Chris, Tom, Arthur, Matthijs en Rick

Ruben Schoo werd verrassend eerste In zijn poule met o.a. een knappe overwinning op zijn opa en clubkampioen van het vorige jaar Arthur van Dorst (74). Beide kruisfinales (Arthur van Dorst – Tom Heyne en Jeroen van Aalst – Ruben Schoo) werden na wisselende kansen in de vijfde game beslist. De strijd om de derde plaats tussen Tom Heyne en Ruben Schoo werd gewonnen door Tom Heyne. Vooral zijn gevarieerde service leverde Ruben teveel problemen op. Arthur van Dorst en Matthijs Bouma bereikten de finale. Ondanks verwoede aanvallende initiatieven van Matthijs (met een spinnende backhand openen met daarna een verwoestende forehand uithalen), gaf de ervaring en de rust (blokken en een contra attack)van ‘good-old’ Arthur in de vijfde game de doorslag. Arthur van Dorst hield de jeugd (nog) op afstand!
In de andere poule met 3e - 5e klasse spelers (m/v) en recreanten werd ook enthousiast om de overwinning gestreden. Diverse spelers, die de laatste twee jaar lid zijn geworden en competitie zijn gaan spelen lieten zien dat hun spel sterk vooruit is gegaan.   Theo Heemskerk en Rob Boudesteijn, Chris van de Beld en Rick Vittali kwamen elkaar na de poulewedstrijden en de kruisfinales tegen. Theo Heemskerk liet Rob Boudesteijn met harde, snelle klappen zien dat zijn 3e plaats meer dan verdiend was. En Rik liet in de finale Chris merken dat zien zijn tennis kwaliteiten van vroeger zich vertaald te hadden in een winnend tafeltennis concept!